Takeoff in 12h - Reisverslag uit Best, Nederland van Anke Verhees - WaarBenJij.nu Takeoff in 12h - Reisverslag uit Best, Nederland van Anke Verhees - WaarBenJij.nu

Takeoff in 12h

Door: Anke Verhees

Blijf op de hoogte en volg Anke

04 September 2013 | Nederland, Best

Over 12 uur is het dan zover, dan vertrekken Laura en ik met het vliegtuig naar Bali!
Samen gaan we daar voor onze minor International Health Studies werken bij het vrijwilligersproject van Pure! Volunteer op een school. Daar krijgen kinderen (tussen de 8 en 18 jaar) onder andere Engelse lessen, computer lessen, yoga, dans en zelfs recycling. Maar wij gaan voor het geven van de Engelse lessen en daarnaast gaan we ook gezondheidsvoorlichting introduceren (we moesten natuurlijk wel iets verpleegkunde gerelateerd doen).

Nu is het heel raar dat ik vandaag vertrek. Sinds september/oktober 2012 zijn we al bezig geweest met Indonesische ziekenhuizen en andere instellingen stalken, tot we in februari eindelijk succes hadden. Daarnaast hebben we ons toen eigenlijk al helemaal voorbereidt voor de reis (verslagen schrijven, presentatie geven). En daarna was het alleen nog 6 maanden wachten tot vertrek (eindeloos googlen van jaloers makende foto's van Bali, internet afstruinen naar de beste vliegtickets, leuke liedjes en lesideeën opdoen voor de kids en al weet ik veel hoe veel activiteiten plannen voor in de weekenden)...
Maar ja ik zeg nu dus al een halfjaar tegen mensen dat ik pas in september ga en nu is het dan eindelijk zo ver!!

Voor iedereen die mijn belevenissen en avonturen wil volgen ga ik proberen dit blog goed bij te houden (we hebben op ons verblijf Wifi, dus dat zit al goed). Iedereen die wil kan zich toevoegen aan de maillijst (dan weet je zeker dat je niks mist) of je kijkt of facebook (als het goed is kan ik dat linken en zien jullie daar ook de updates verschijnen).

Om jullie alvast een idee te geven wat ik ga doen en waar:
De site van de vrijwilligers organisatie waarmee ik ga: Pure! www.purevolunteer.nl
En de site van de school/opvang waar ik les ga geven en zal verblijven in een huisje speciaal voor de vrijwilligers: www.slukatbali.org

Tot over 2 maanden lieve allemaal!!
Xxx
Anke

  • 05 September 2013 - 00:11

    Anne Esmee Van Der Tol:

    Geniet ervan meiden! En ik wil je als tip meegeven: Niet te veel internetten daar, lekker er op uit en daar leven met je koppie. Ik merk dat ik dat namelijk wel te veel doe! hihi.

    Dikke liefs en ga lekker genieten van jullie heerlijke tijd en geniet extra voor mij van de zon!!
    (ik geloof dat jullie inmiddels al even onderweg zijn;0)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 10995

Voorgaande reizen:

14 April 2015 - 10 Juni 2015

Backpacken door Zuid Amerika

04 September 2013 - 06 November 2013

Pure! Volunteer op Bali

Landen bezocht: