Steak, wijn en nieuwe vrienden - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Anke Verhees - WaarBenJij.nu Steak, wijn en nieuwe vrienden - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Anke Verhees - WaarBenJij.nu

Steak, wijn en nieuwe vrienden

Blijf op de hoogte en volg Anke

24 April 2015 | Argentinië, Buenos Aires

Ola!!
Zo wat is die eerste week voorbij gevlogen!
Wat een stad was Buenos Aires! Geweldig! Woensdag ochtend vroeg aangekomen na een probleemloze vlucht, hostel in 1 keer kunnen vinden en meteen op pad met mijn 2 Peruviaanse kamer genoten, Mila en Viviën. De wijk La Boca verkend, vol gekleurde huisjes en tangoënde mensen, het oude Argentinië zoals ik het verwacht had, dus dat was een goed begin van de reis! Met de meiden uit Peru in 2 dagen ook nog de wijk Recoleta verkend (en bijna verdwaald op het kerkhof zo groot dat dat was) Palermo (vol prachtige parken) en het centrum. Donderdag avond was het dan tijd voor mijn eerste echte Argentijnse steak: heeeeerlijk!! Natuurlijk een goed glas Argentijnse wijn (Malbec) erbij. In het restaurant aan de praat geraakt met nog 2 andere backpackers, Adriaan en Randy, die gezellig zijn aangeschoven. Super avond gehad met goed eten, goede wijn en goed gezelschap die we hebben afgesloten door het nachtleven van Buenos Aires in te duiken, en zoals ze dat hierdoen hebben we doorgedanst tot de ochtend!
In het weekend ben ik verhuisd naar het Milhouse hostel, een aanrader voor mensen die nog die kant op gaan! Vol backpackers en er is elke avond een feestje, dus reuze gezellig! Het hostel organiseerd ook verschillende uitjes, waaronder het aanschouwen van een voetbal wedstrijd. Wat een sfeer, geweldig! Het hielp ook wel mee dat ons team (Atletico River Plate) met 4-1 won, dus er werd vol op muziek gemaakt, gezongen en gedanst.
Op maandag nog een geweldig muziek en dans evenement mee gemaakt: Bomba de Tiempo, een drumband van 20 man. Wederom top, die Argentijnen weten wel hoe ze een feestje moeten bouwen!
Tussendoor ook nog andere wijken van Buenos Aires bezocht, rondgestruind op een giga antiek markt, naar de dierentuin geweest en natuurlijk elke dag afgesloten met een goed stuk steak en het drinken van wijntjes en biertjes!
Na het weekend was het voor mij tijd om door te reizen en afscheid te nemen van alle mensen die ik tot nu toe heb ontmoet (tot nu toe al vrienden uit 8 verschillende landen, dus alleen ben ik zeker niet geweest!).
Nouja helemaal afscheid was het nog niet, want in de bus kwam ik al weer bekenden tegen die dezelfde kant op gingen namelijk naar Iguazu!
Ik kan Iguazu eigenlijk amper omschrijven, behalve dan dat het watervallen zijn waarvan je mond openvalt, zo indrukwekkend! De eerste dag met 5 Nieuw Zeelanders de Argentijnse kant van de watervallen bekeken, waar we 7 uur mee bezig zijn geweest (geeft wel een indicatie hoe prachtig het was). We hebben door de jungle gelopen, hebben gezwommen onder een kleine waterval en we zijn met de boot de grote rivier opgegaan om een verfrissende douche te nemen onder de grote waterval, geweldig om mee te maken!
2de dag de Braziliaanse kant bekeken, waar je meer een panorama zicht hebt over de watervallen, dus nog indrukwekkender omdat je dan pas ziet hoe imens groot ze zijn. Als verdere omschrijving moet je maar gewoon naar de foto´s kijken.
In de bus in het Park Iguazu een Engels stel leren kennen die in de middag de bus naar Cordoba zouden pakken, net als ik. Dus had ik meteen gezelschap op de 21 uur lang durende bus reis, en dat was maar goed ook want de airco was kapot dus zonder gezelschap was het helemaal een hel geweest.
Nu net in het hostel in Cordoba (2de grootste stad van Argentinië, vol studenten en artistieke mensen) aangekomen, dus weer een nieuwe stad om te ontdekken!

Veel liefs vanuit Argentinië! Xx

• 25 April 2015 - 10:17

Louis:

leuk sfeervol verhaal. Je zou zo in het vliegtuig stappen. Foto's watervallen komen nog ? Blijf dit bijhouden. Kan ik het ook zonder facebook volgen.

• 01 Mei 2015 - 23:58

Vera:

aaaaah leuk om te lezen! Wordt wel erg jaloers haha