Final countdown & terug naar het normale leven... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Anke Verhees - WaarBenJij.nu Final countdown & terug naar het normale leven... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Anke Verhees - WaarBenJij.nu

Final countdown & terug naar het normale leven...

Blijf op de hoogte en volg Anke

11 November 2013 | Nederland, Utrecht

Brrrrr! Wat is het hier koud en grijs en bah!
Het lijkt al weer zo lang geleden dat ik in dat prachtige Bali zat...
Wat hebben we die laatste week nog genoten! Gelukkig snel hersteld van onze gezamenlijke ziekte dus konden we weer snel op pad!
In het weekend op olifanten safari geweest, iets wat ik thuis al op mijn to-do lijstje had staan. Wat een geweldige beesten!! Op de rug van een olifant (Boris heette die) een tocht gemaakt door de bossen, door het water gewaad om daarna de tour af te sluiten met een grote knuffel partij (Wie wist dat je olifanten aan kon leren mensen te omhelzen) zoooo lief!

De laatste week op het learning centre hebben we vooral lol gemaakt. Op de maandag en de dinsdag nog wel de laatste lessen gegeven, zodat we toch nog even de laatste gezondheidszorg onderwerpen erdoorheen konden jassen. En dat is allemaal gelukt dus mochten we op de woensdag en donderdag spelletjes spelen! Na die 2 maanden vond ik het heel erg leuk om de laatste lessen leuke activiteiten te doen met de kinderen. Gedurende al die weken merk je toch dat je echt een band opbouwt met al die lieve studenten! En gelukkig is die band wederzijds, want je ziet aan kinderen dat ze oprecht verdrietig zijn als je na 8 weken vertrekt. Iedereen nog getrakteerd op mijn favoriete Oreo koekjes en hele gezellige laatste lessen gehad vol Hali Gali, Uno, Scrabble, voetballen, volleybal en tekenen.

Op de donderdag hadden we onze afscheidsceremonie. Hierbij hebben we onze diploma gekregen, als bedankje dat we de afgelopen weken op het project gewerkt hebben. Veel kinderen waren er ook bij, dus dat kwam goed uit voor alle foto's en we kregen na afloop heel veel knuffels en zelfs afscheidscadeautjes! Natuurlijk wilden we de Indonesische staff die ons die 2 maanden geholpen heeft ook bedanken en hebben we ze bekogeld met waterballonnen haha! Ik denk dat dat ook wel goed weer geeft hoe onze band was, niet alleen collega's maar echt goeie vriendinnen waar we vooral heel erg veel lol mee hebben gehad!

Na de laatste lesdag hadden we nog 5 dagen voor we terug moesten. Deze dagen hebben we vooral de luie toerist uitgehangen en onze dagen doorgebracht met winkelen, stappen, drankjes doen, lekker uit eten, op het strand liggen en zwemmen. Prima dagbesteding!

Maar dat lijkt allemaal al weer zo lang geleden, hoewel het pas vorige week was... Ondertussen al weer op Hollandse bodem aangekomen. Super goeie vlucht gehad waar Laura en ik allebei 3 stoelen voor ons zelf hadden (super chill ik heb gewoon kunnen liggen slapen!). Beetje jammer dat we toen we het vliegtuig uitkwamen meteen in de grijze en koude bedoeling stonden... Brrrrrrr o wat is het toch koud hier! Daar ben ik nog steeds niet aan gewend, ook al ben ik hier al een week. Ik snap nog niet hoe ik in hemelsnaam deze winter door moet komen!
Maar ik ben wel weer terug bij mijn familie en vrienden, dus die hebben me al deze week doorgeholpen met lekkere etentjes, avondjes onder een dekentje op de bank en gezellige avondjes met hapjes en drankjes!

Helaas is de hogeschool utrecht iets minder vriendelijk en werd ik vanochtend weer om 8 uur in de college banken verwacht... en willen ze in de komende maanden ook een verdiepingsverslag, onderzoeksverslag en afstudeerscriptie zien... Beetje jammer dit

Toch dringt het allemaal nog niet helemaal tot me door. Ik ben wel fysiek wel aanwezig maar alles gaat nog een beetje langs me heen. Mijn hoofd zit nog in de wolken en ik droom nog lekker weg bij al mijn foto's en daarbij behorende herinneringen... Zucht!

Liefs
Xx



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 565
Totaal aantal bezoekers 11004

Voorgaande reizen:

14 April 2015 - 10 Juni 2015

Backpacken door Zuid Amerika

04 September 2013 - 06 November 2013

Pure! Volunteer op Bali

Landen bezocht: