Nog meer wijn! En gauchos - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Anke Verhees - WaarBenJij.nu Nog meer wijn! En gauchos - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Anke Verhees - WaarBenJij.nu

Nog meer wijn! En gauchos

Blijf op de hoogte en volg Anke

05 Mei 2015 | Argentinië, Salta

Zo wat vliegt de tijd voorbij!
Mijn tijd in Argentinië zit er al weer bijna op, want morgen ochtend steek ik de grens over naar Bolivia!
De afgelopen weken heb ik de steden Cordoba, Mendoza en Salta bezocht.

Cordoba is de studentenstad van Argentinië, een hele fijne plek om even goed bij te komen van alle drukke activiteiten in Buenos Aires en Iguazu. Samen met een Engels koppel, Shonah en Seb, heb ik het weekend vooral relaxend gespendeerd. Rustig door de stad lopen door alle oude straatjes en langs mooie gebouwen, een uitje gemaakt naar een bergdorpje in de buurt voor het Che Guevera museum en vooral met de beentjes omhoog wijntjes gedronken met de gezellige hostel eigenaressen. Dit alles mochten we nog een dagje langer doen dan gepland. We hadden namelijk onze was op zaterdag ochtend afgegeven en zouden deze s middags weer kunnen halen, maar in de tussentijd had de wasserette eigenaar besloten toch s middags de wasserette maar te sluiten en pas op maandag weer open te gaan... Dus maar een weekend in de dezelfde kleren rond gelopen (met name Seb die dus echt alleen maar het shirt had wat hij aanhad en hij de nickname Same Shirt Seb heeft verdiend).

Maandag avond dan toch eindelijk door naar Mendoza, het wijn walhalla van Argentinië (hier wordt ong. 70% van alle wijn gemaakt). Het regent hier maar 10 tot 30 dagen per jaar, en natuurlijk kreeg ik er hiervan 2 tijdens mijn verblijf... Ondanks dat toch erg van de stad kunnen genieten. Weer n hoop gezellige backpackers ontmoet, waaronder Joe, Ben en Bethan (allemaal Britten, weet niet waarom maar die lijk ik vooral tegen te komen). Zij gingen na een paar dagen helaas door naar Chili, maar reizen ook door naar Bolivia en Peru, dus wie weet kom ik ze later weer tegen! Een echte must in Mendoza was voor mij het maken van een wijntour, dus op de donderdag zijn we er met een groep op de fiets op uitgetrokken om verschillende wijngaarden in de regio te bezoeken. In totaal 10 verschillende wijnen geproefd, dus ik kan mezelf nu een echte kenner noemen (vonden we zelf in ieder geval). Ze zijn hier bij een proeverij alleen niet zo zuinig met de glazen, maar hierdoor werd de dag alleen maar gezelliger!

Voor het weekend ben ik doorgereisd naar Salta, in het noorden van Argentinië. Samen met mijn nieuwe kamergenoot Louise (wederom een Brit) ben ik er op de zaterdag meteen op uitgetrokken op de stad te verkennen. s Avonds werd er een grote bbq georganiseerd in het hostel (waar ik al veel veel belovende reviews over had gelezen) en deze stelde zeer zeker niet teleur! Een hele gezellige echte Argentijnse avond vol vlees, wijn en gezelligheid.
Zondags hebben we een grote tour gemaakt door de omgeving, langs de route van de Tren de las Nubes (door prachtige bergen), langs een zoutvlakte en een 7 kleurige heuvel. Volop genoten van het uitzicht!
Maandag was het tijd voor een echte gaucho ervaring, paardrijden door de bergen rondom Salta, geweldig! Nu heb ik al enige tijd geen paard meer gereden, maar ik was het gelukkig nog niet verleerd. Omdat ik wel had gezegd ervaring te hebben kreeg ik het paard wat zodra de weg het toeliet het liefst in gallop ging. Onze gids hield gelukkig ook wel van gallop, dus meerdere malen op volle vaart door het landschap geraced, echte cowboy ervaring! Vandaag daardoor alleen wel wat spierpijn...

Vanacht pak ik samen met Linda (zowaar een mede Nederlander!) de bus naar Tupiza in Bolivia dus is het helaas al tijd om afscheid te nemen van Argentinië. Wat een prachtig land vol diverse natuur en bruisend van de cultuur! Erg blij dat ik voor dit land heb gekozen als eerste backpack bestemming, want ik heb eigenlijk geen moment ergens problemen mee gehad en ik heb alleen maar genoten!
Hopen dat ik in Bolivia dezelfde ervaring zal hebben, jullie horen het wel!

Ciao!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 1869
Totaal aantal bezoekers 11010

Voorgaande reizen:

14 April 2015 - 10 Juni 2015

Backpacken door Zuid Amerika

04 September 2013 - 06 November 2013

Pure! Volunteer op Bali

Landen bezocht: